https://mail.academyarte.com/templates/jm_iliya/images/logo-loading.gif

نقد و بررسی عکاس

نقد و بررسی عکس

آموزش نقد و بررسی و تحلیل عکس حرفه ای در کلاس و کارگاه نقد عکس و کلاس آموزش و کارگاه تخصصی عکاسی عملی کلاس نگاه عکاسانه و کارگاه آموزش نگاه عکاسانه استاد محمد قدیمی در بهترین کلاس آموزش عکاسی تهران در بهترین آموزشگاه معتبر عکاسی تهران با مدرک معتبر بین المللی آموزش هنر عکاسی

نقد و بررسی عکس

عکاس: سارا فیضی

نقد: به قلم فرشاد فلاح تفتی

دوربین نظارتی، یک زن، دیواری با خطوط افقی و عمودی؛ این مثلث که در مرکز قاب قرار گرفته است نگاه بیننده را بی‌معطلی به سمت خود می‌کشد و رنگ گرم پیراهن زن در پس زمینه خنثی و خاکستری این توجه را دو چندان می‌کند. عکس را نمی‌توان صرفاً یک عکس خیابانی ساده در نظر گرفت؛ عناصری که در قاب شاهد هستیم می‌توانند باعث برداشت‌های مختلفی شوند. ریتم خطوط دیوار می‌تواند یادآور لباس و بلندی آن نیز دیوار زندان را یادآور باشد و همچنین دوربین نظارتی جایگزینی برای حضور فیزیکی زندانبان در نظر گرفته شود. فرقی نمی‌کند که کجا هستیم و چه می‌کنیم، گویی همگی به نوعی زندانی هستیم و رفتارمان زیر نظر است.
عکس نمونه کامل یک عکس مینیمال است که با کمترین کلمات، تمام حرفش را می‌زند. قاب پیش‌ِرو، مصرع زیر از اردلان سرفراز را در ذهنم تداعی می‌کند:

" به هر طرف رو می‌کنم راه رهایی باز نیست "

آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی قدیمی

گروه آموزش عکاسی حرفه ای

logo-samandehi
بالا