https://mail.academyarte.com/templates/jm_iliya/images/logo-loading.gif

مراتب آموختن عکاسی

شاید دور از واقعیت نباشد که عکاسی را پرواز ذهن خلاق هنرمند این رشته با بال هایی از جنس فن آوری بنامیم. چراکه عکاسی هنری است که کاملا با دانش عجین گردیده است. فن آوری عکاسی به کمک هنرمند این رسانه قوی آمده و به تفکر و خلاقیت عکاس این قدرت را می بخشد تا همانند بال های قوی عقاب، بینـش او را به پرواز درآورده و هرچه بیشتر به اوج برد...

 

 

آموختن عکاسی را می توان به سه بخش آموزش فن، تمرین مستمر و دیدن عکس تقسیم نمود. هنرجویان و علاقه مندان این رشته جهت آموختن فن عکاسی می توانند از دوره های آموزشی در آموزشگاه ها و مطالعه کتاب و مقاله های مفید مرتبط استفاده نموده تا با اصول فنی کار با دوربین عکاسی و تکنیک های آن آشنا گردند. همچنین جهت عملی گردیدن و تسلط کافی بر آموزش و مطالعات خود نیازمند تمرین مستمر و هدفمند خواهد بود. اما چیزی که بسیاری از هنرجویان و علاقه مندان عکاسی از آن غافل می مانند مشاهده عکس های خوب و مناسب از مجراهای صحیح است. می دانیم که هر عکسی مسلما عکس قوی و ارزشمند نخواهد بود. اما یک عکاس آماتور چگونه خواهد توانست به این قدرت انتخاب برسد؟

 

مانند همه فنون و هنرها همواره جهت آموزش دیدن و پروش یافتن استعداد و خلاقیت هنرجو، نیاز به یک استادکار متبهر و چیره دست است تا هنرجو با تمرین و الگو برداری از وی در مسیر صحیح گام بردارد. مشاهده عکس نیز برای هنرجویان و علاقه مندان این رشته همین تاثیر را خواهد داشت. هنرجویان می توانند با دیدن عکس های اساتید و هنرمندان رشته عکاسی و الگوبرداری از کارهای آنان با تکنیک ها و نحوه صحیح مشاهده اطراف خود آشنا گردند.

نکته ای که دراین خصوص دارای اهمیت می باشد، استفاده از منابع صحیح مطالب فنی و عکس های مناسب است. به همین دلیل به عموم علاقه مندان و هنرجویان توصیه می کنیم همواره از منابع معتبر و عکس های منتشر شده عکاسان صاحب سبک و نامدار در شاخه یا اصطلاحا ژانر مورد علاقه خود استفاده نمایند. عکاسانی چون برسون، کاپا، آدامز، سالگادو و ...

در اینجا شما را با تعدادی از سایت های مفبـد که می توانید اطلاعات فنی و کاربردی را کسب کرده و چشمانتان را عادت به مشاهده عکس هایی مناسب دهید آشنا می نماییم.

 

 

بخش آموزش شرکت نیکون

Nikon Learn and Explore

بخش آموزش سایت نیکون

 

 

معرفی و بررسی محصولات مرتبط با عکاسی دیجیتال

Dpreview

معرفی سایت dpreview

 

 

سایت های معتبر مشاهده عکس

 

 

معرفی سایت 1x.com

 

 

 

معرفی سایت  photo.net

 

 

معرفی سایت نشنال جئوگرافیک

 

 

معرفی سایت 500px.com

 


آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی قدیمی

دپارتمان عکاسی

{pluseone}

logo-samandehi
بالا